marți, 19 aprilie 2011

GUTUI COAPTE SI UMPLUTE CU SOS DE VANILIE

Pentru 8 portii:
4 gutui mari si frumoase.
100g stafide
100ml rom - apa
Esenta de rom
100g samburi de nuca
60g unt
50g zahar brun
Miere
225ml apa
Pentru sos:
3 galbenusuri
100g zahar tos
1 pliculet zahar vanilinat
100ml frisca lichida Hulala
Mod de preparare:
Samburii de nuca, ii punem intr-o pungulita de plastic, legam punga la gura si cu un sucitor pisam prin apasare samburii de nuca.
Tapetam o tava cu hartie de copt si punem samburii de nuca rasfirati in tava, dupa care ii punem in cuptorul preincalzit pentru 5-10 minute, la prajit (atentie san u se arda). Dupa ce s-au rumenit usor, scoatem tava din cuptor.
Intr-un bol, punem stafidele, esenta de rom, rom cat sa acopere stafidele si le lasam la inmuiat 20-30minute (daca pregatiti desertul si pentru copii si nu doriti sa fie alcolizat deloc, inlocuiti romul cu apa).
Nucile pisate si prajite le punem intr-un bol, adaugam stafidele doar cu ½ din romul in care au stat, adaugam 2 linguri bune de miere si amestecam pana se omogenizeaza totul
Stergem gutuiele de puf si le spalam bine.
Luam cate o gutuie, o taiem in doua, exact pe mijloc.
Indreptam cu un cutitul ambele, jumatati de gutuie, in partea cu care sta in tava, pentru a avea stabilitate.
Tot cu un cutitas, scobim partea din interior a gutuii, pentru a scoate samburii si invelisul lor.
Dupa ce am pregatit gutuile, luam un vas de jena sau o tava, punem jumatatile de gutui in tava, cu sobitura in sus si in fiecare scobitura punem cate un cubulet de unt, urmeaza apoi 2 linguri din umlputura de nuci cu stafide, adaugam si o lingura buna sau doua de miere iar deasupra cate o lingurita de zahar brun. Iar in vas, printre gutuile umplute adaugam 250ml apa.
Dupa ce am asezat gutuile in vas si le-am umplut, acoperim vasul cu o folie de aluminiu si il introducem in cuptorul preincalzit, la foc mic pentru 1 ora si jumatate. Dupa 1 ora si jumatate, scoatem folia de aluminiu si mai lasam gutuile 30 de minute in cuptor.
Dupa 2 ore, gutuile sunt coapte si gata de servit, iar casa este plina de o mireasma de gutuie coapta ca in povesti.
Alaturi de gutui eu am servit un sos foarte simplu, am pus 3 galbenusuri intr-un castron, am adaugat 100g zahar tos si am mixat pana la omogenizare.
Am adaugat un pliculet de zahar vanilinat, am pus castronul pe foc, pe baie de aburi, cu fundul intr-o oala cu apa care fierbea, am amestecat incontinu cu o spatula 2-3 minute, apoi am adaugat 100ml frisca lichida Hulala. Am mai lasat pe foc vreo 5 -10 minute, amestecand incontinu, sosul ramane lichid nu se ingroasa mult.
La servire, punem intr-o farfurioara 2-3 linguri de sos si cate o gutuie peste sos, mmmmm …. divin gustul, o bunatate, incercati acum cat se gasesc gutui din belsug, este un desert simplu si foarte delicios.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu